به نام خداوند بخشنده مهربان‏

 در آن هنگام که خورشید تیره و تار شود، و ستارگان بى‏فروغ شوند، و کوهها به حرکت درآیند، و با ارزشترین اموال به دست فراموشى سپرده شود، و همه وحوش جمع شوند، و دریاها برافروخته شوند، و هر کس با همسان خود قرین گردد، و از دختران زنده به گور شده سؤال شود که به کدامین گناه کشته شدند؟ در آن هنگام که نامه‏هاى اعمال گشوده شود، و پرده از روى آسمان برگرفته شود، و دوزخ شعله‏ور گردد، و بهشت نزدیک شود، آرى در آن هنگام هر کس مى‏داند چه چیزى را آماده کرده است. (1تا14)

«قرآن را جبرئیل نازل کرده است»

سوگند به ستارگانى که باز مى‏گردند، حرکت مى‏کنند و از دیده‏ها پنهان مى‏شوند، و قسم به شب، هنگامى که پشت کند و به آخر رسد، و قسم به صبح هنگامى که تنفس کند، که این قرآن، کلام فرستاده بزرگوارى است که همان جبرئیل امین است، که صاحب قدرت است و نزد خداوند صاحب عرش، مقام والا دارد. فرمانروا و امین است، مصاحب شما (پیامبر) دیوانه نیست، او رسول الهى یعنى جبرئیل را در افق روشن مشاهده کرد، او نسبت به آنچه از طریق وحى دریافت داشته بخل ندارد، و این قرآن گفته شیطان رجیم نیست.

پس به کجا مى‏روید؟ این قرآن چیزى جز تذکرى براى جهانیان نیست.براى آنها که مى‏خواهند راه مستقیم در پیش گیرند، و شما اراده نمى‏کنید مگر اینکه خداوند پروردگار جهانیان بخواهد. (15تا29)