به نام خداوند بخشنده مهربان‏

 سوگند به آسمان که داراى برجهاى بسیار است، سوگند به آن روز موعود، و شاهد که پیامبران و گواهان اعمالند و مشهود که همان اعمال امت است که قیامت آمدنى است و به حساب مردم رسیدگى خواهد شد.

مرگ و عذاب بر شکنجه گرانى باد که گودالهائى از آتش را در دنیا ایجاد کرده بودند و در کنار آن نشسته بودند و آنچه را نسبت به مؤمنان در آن آتش انجام مى‏دادند با خونسردى تماشا مى‏کردند و هیچ ایرادى بر مؤمنان نداشتند جز اینکه آنان به خداوند عزیز و حمید ایمان آورده بودند، همان خدائى که حکومت آسمانها و زمین از آن اوست و بر همه چیز گواه است.

کسانى که مردان و زنان با ایمان را مورد شکنجه قرار دادند عذاب دوزخ براى آنهاست، همان عذاب آتش سوزان.و کسانى که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند براى آنها باغهائى از بهشت است که نهرها زیر درختانش جارى است، و این پیروزى بزرگى است.گرفتن قهرآمیز و مجازات پروردگارت بسیار شدید است‏ اوست که آفرینش را آغاز مى‏کند و اوست که باز مى‏گرداند و او آمرزنده و دوستدار مؤمنان‏ و صاحب عرش مجید است‏ و آنچه را مى‏خواهد انجام مى‏دهد. (1تا16)

«فرعون و ثمود»

اى پیامبر، آیا داستان لشکرها به تو رسیده است؟ لشکریان فرعون و ثمود، بلکه کافران همیشه مشغول تکذیب حقند، و خداوند به همه آنها احاطه دارد.این سخن، سحر و دروغ نیست بلکه قرآن با عظمت است‏ که در لوح محفوظ جاى دارد. (17تا22)